Időtlen online marketing eszközök

Időtlen online marketing eszközökVannak a népszerű és trendi online marketing eszközök (melyeknek mostanában valahogy mindig közük van a közösségi médiához), és vannak a hosszú ideje bizonyítottan működő, de kevésbé “szexi” stratégiák.

Előbbiek izgalomban tartják a marketing szakembereket és elbűvölik az online vállalkozókat, utóbbiak pedig eredményeket produkálnak.

Ha hozzám hasonlóan téged is jobban érdekelnek a működő és időtálló megoldások, akkor olvass tovább!

A kulcs az ellenállhatatlan tartalom

Ha a weblapod nem kínál a látogatóknak valami rendkívülit, akkor ráköltheted a gatyádat is a promócióra és még azután sem lesz komolyan vehető, tartós látogatottságod. Bármit is kínálsz a weblapodon, elengedhetetlen, hogy erős érzelmeket váltson ki látogatóidból. Ez legyen az online marketing erőfeszítéseidnek az alapköve, minden mást erre építs fel!

Ne félj kimondani azt, amit mások nem mernek és ne félj attól se, hogy amit írsz, az megosztja a közönségedet. Ez a legjobb, ami veled történhet, ugyanis az emberek csak akkor fognak rólad beszélni, ha nagyon pozitív vagy nagyon negatív hatást gyakorolsz rájuk. Ha mindenkinek tetszeni akarsz, akkor unalmas leszel és senki nem fog rólad beszélni.

Kísérletezz különböző tartalomformátumokkal! Ha általában szöveges tartalmakat publikálsz, akkor próbáld ki a hangfelvételt vagy a videót is, esetleg csinálj egy online lejátszható prezentációt.

Legyél nagyon alapos, írj brutálisan hosszú, rengeteg hasznos tanácsot tartalmazó cikket! Az ilyen értékes tartalmakat osztják meg szívesen az emberek és linkeket is elhelyeznek rá saját cikkeikben. Ha rááldozod az időt, hogy olyat alkoss, ami említésre (linkelésre) méltó, akkor nem kell idegtépő linképítéssel foglalkoznod (amit a Google amúgy is elítél és büntet).

Készíts interjút egy olyan személlyel, aki közismert a területeden! Ebből egyrészt rengeteget fogsz tanulni (lehet, hogy másképpen nem is tudnál tőle tanácsot kérni), másrészt az illető valószínűleg saját maga is népszerűsíteni fogja a cikkedet (hangfelvételedet, videódat).

Ne publikálj tartalmat csak azért, mert már régen tetted, csak akkor beszélj, ha van mondanivalód!

Egy kis népszerűsítés sosem sem árt

Bár az ellenállhatatlan tartalmad önmagát fogja terjeszteni, azért rásegíthetsz, ha marad rá időd.

Próbáld meg minél szélesebb körben elérhetővé tenni a tartalmadat: oszd meg közösségi médiában (ha a célközönséged használja), töltsd fel videóidat YouTube-ra, indíts el egy podcast-ot (letölthető rádióműsort)!

Vedd fel a kapcsolatot olyan weblapokkal és blogokkal, melyeknek a célcsoportja hasonló a tiédhez, de mégsem konkurencia és írjál nekik vendégcikkeket!

Keress meg újságírókat, riportereket és kérj tőlük interjúlehetőséget, vagy legalább tudasd velük, hogy a területeden szakértő vagy és nyugodtan felhívhatnak, ha egy anyaghoz szükségük lesz információra, véleményre!

Legyél lényegre törő!

Képzeld bele magad annak a látogatódnak a helyébe, aki először érkezik a weblapodra és válaszold meg azt a kérdést, amit mindenki feltesz (még ha sokszor csak tudat alatt): miért éri meg belemerülnöm ebbe a weblapba és nem továbblépni a következőre?

Most pedig válaszold meg ezt a kérdést gyorsan, érthetően és meggyőzően! Ha kész vagy, győződj meg róla, hogy a weblapodon tisztán és világosan látható ez az üzenet!

Hozd vissza a látogatókat!

Ne csak külső forrásokra hagyatkozz a látogatószerzés során, hanem hozz létre saját forrásokat is: tedd lehetővé látogatóidnak, hogy feliratkozzanak és rendszeresen küldj nekik üzenetet új tartalmaidról és ajánlataidról!

Az email feliratkozás szokott a leghatékonyabb forma lenni, de ha a célcsoportod a fiatalabb korosztály, akkor náluk a közösségi oldalakon való követés valószínűleg jobban fog működni.

A feliratkozási lehetőséget ne rejtsd véka alá, tedd minél feltűnőbb helyre, de azért túlzásba se ess: ne kérd a feliratkozást azelőtt, hogy a látogató meggyőződött volna róla, hogy mi az, amit nyújtasz neki! Kísérletezz különböző elhelyezéssel és megfogalmazással, szerezz ötleteket más weblapokról és mérd a verziók hatékonyságát, versenyeztesd őket egymással!

Érdemes erre időt áldozni, mert sokszor akár néhány szó megváltoztatása is lényegesen javíthatja a feliratkozások arányát.

Adj a külsőre!

Bármennyire is értékes a tartalmad, ha a weblapod megjelenése gagyi, akkor a látogatók nem fogják elolvasni, mert rögtön továbblépnek a következő weblapra.

A design legyen funkcionális: bírja maradásra a látogatót és vezesse el a feliratkozáshoz (vagy más egyértelmű célhoz, amit kitűztél számára). Távolíts el minden olyan elemet a weblapodról, ami nem szolgálja az előbbi célokat! Ezek nem csak feleslegesek, hanem kifejezetten ártalmasak: leveszik a látogató figyelmét a célról.

Járj a keresők kedvében!

Keresd meg azokat a kifejezéseket, amikre gyakran keresnek a témádban, és írj cikkeket ezekről. A cikkek címében (és a böngésző címsorában megjelenő URL-ben) használd a kiválasztott kifejezést.

Ne foglalkozz túl sokat azzal, hogy a cikk tartalmában hányszor és hogyan szerepel a kifejezés, írj a látogatóidnak (ne pedig a keresőknek) és használd a szavakat természetes, emberi módon. Hosszú távon sokkal jobb helyezéseket fogsz elérni ezzel a módszerrel, mint bármilyen keresőoptimalizálási trükkel.

Legyél kíváncsi, nyitott és kísérletező!

Vizsgálj meg más, sikeresen működő weblapokat és próbáld kitalálni, hogy mi az, amitől eredményesek! Próbálj meg átültetni (nem lemásolni) módszereket és technikákat, kísérletezz és mérj! Ne csak a saját területed weblapjait elemezd, sokszor a más szakmákban már bizonyított módszerek átvétele hozza a legnagyobb sikereket.

Nézd meg azt is, hogy a saját weblapod esetében mi működött jól a múltban, majd ismételd meg!

Vezess be egy új terméket!

Elsőre talán meglepő lehet, de egy új termék vagy szolgáltatás bevezetése is segíthet abban, hogy több látogatód, feliratkozód és vásárlód legyen.

Az új termék ugyanis apropóként szolgálhat, hogy írjanak rólad más blogokban, interjút készítsenek veled és ha jutalékot is kínálsz, akkor partnereddé váljanak. Még a termék bevezetése előtt lépj kapcsolatba minél több weblap tulajdonosával, hogy egyszerre jelenhessen meg a hír mindenhol, hogy a csapból is az új terméked folyjon!

Szerezz befolyásos barátokat!

A legértékesebb látogatókat olyan blogok/weblapok tudják számodra szolgáltatni, akik mögött a területed közismert és nagyra becsült képviselői állnak.

Ahhoz, hogy ők a weblapodra mutató linkeket helyezzenek el saját cikkeikben, két dolgot kell tenned folyamatosan, hosszú időn keresztül: eszméletlenül értékes tartalmakat előállítani és barátkozni velük. Rendszeresen linkelj az ő tartalmaikra, persze csak akkor, ha a saját közönséged számára értékesek.

Hogyan tovább?

Válassz ki két-három ötletet ebből a cikkből és valósítsd meg! Ne akarj többet megcsinálni egyszerre, mert túl sok munka lesz és lehetséges, hogy fel fogod adni. Ha már tökéletesen működik a két-három eszköz (vagy kiderült róluk, hogy valamiért nem alkalmazható az esetedben), még mindig visszajöhetsz újabbakat kiválasztani.

Fotó: sylvar

m4s0n501
Tegyük jobbá a világot együtt!